Portobello


Author: Patrícia Almeida
Texts: Ian Jeffrey & David-Alexandre Guéniot
Design: Mackintóxico
Format: 220 x 176 mm, 104 pp.
Print: Offset, Colour, Hard Cover
Edition: 1000 copies
Language: English/Portuguese

ISBN: 978-989-20-1461-6

July 2009



20 €




(PT)

Portobello parte de uma abordagem documental para indagar o fenómeno do turismo de verão e o imaginário iconográfico a ele associado. Trata de analisar (e questionar) a noção de “lugar-marca”, baseada em técnicas de marketing, onde o espaço não é considerado como lugar para viver, mas para experimentar e consumir durante alguns dias. Portobello apresenta-se como um território exótico no limiar da ficção, um território simultaneamente real e fabricado, uma espécie de parque temático ancorado num imaginário coletivo construído a partir de estereótipos do capitalismo contemporâneo.


(ENG)

Portobello uses a documentary approach to investigate the phenomenon of summer tourism and its associated iconographic imagery. It analyses (and questions) the concept of “place-brand”, based on marketing techniques, where space isn’t considered to be a place to live, but rather somewhere to experiment and consume during a few days. Portobello is an exotic territory, on the threshold of fiction, a simultaneously real and fabricated land - a kind of theme park anchored in a collective imagination built from stereotypes of contemporary capitalism.






You can keep up with other projects or events through GHOST’s Instagram, Facebook, Vimeo.
If you want to subscribe and receive GHOST’s newsletter via e-mail leave it here.


︎       ︎       ︎      
*Shipping is free on all book orders in Portugal   * Other available items are not included