The Page as a Dancing Site


Editor: Paula Caspão
Authors: Sandra Liaklev Andersen, Emilia Gasiorek, Sara Gebran, Aleksi Koskelin, Olivia Riviere,
Nanna Stigsdatter, Paula Caspão
Design: Léo Favier
Format: 145 x 210 mm. 82 pp.
Print: Offset. Black and white
Edition: 400 copies
Language: English

ISBN: 978-989-98298-5-5

November 2014



SOLD OUT






(PT)

“Este livro foi feito do ponto de vista da coreografia; investiga formas através das quais vários movimentos e práticas sensoriais possibilitam e estão ligados a práticas relacionadas com páginas - sejam elas formas de leitura, escrita, documentação e teorização, ou edição propriamente dita. Surgiu durante um período de trabalho com estudantes de dança e coreografia na Escola Nacional Dinamarquesa de Artes Performativas, em 2013, quando nos envolvemos em práticas que envolvem textos do campo dos estudos performativos, fazendo o nosso melhor para desfazer as habituais distribuições binárias que colocam performances de dança junto à efemeridade, corporeidade, vitalidade, imediatismo, fisicalidade – por oposição a formas de documentação, mentes (supostamente) sem corpos, textos, livros, teoria, mediação, gravação. Seguindo este caminho, focamos a nossa atenção para as relações empíricas, sociais, arquitectónicas, e cinestésicas envolvidas em qualquer forma de produção de conhecimento.”

Paula Caspão


(ENG)

“This book was made from the point of view of choreography; it investigates ways in which several movement and sensorial practices may enable and be in direct relationship with page related practices – be they forms of reading, writing, document and theory making, or edition proper. It emerged during a working period with dance and choreography students at the Danish National School of Performing Arts, back in 2013, as we engaged in practices involving texts from the field of performance studies, doing our best to undo the usual binary distributions that set dance performances along ephemerality, corporeality, liveness, immediacy, physicality – as opposed to forms of documentation, (supposedly) disembodied minds, texts, books, theory, mediation, recording. Following this pathway, we directed our attention to the experiential, social, architectural, and kinaesthetic relations involved in any form of knowledge production.”

Paula Caspão






You can keep up with other projects or events through GHOST’s Instagram, Facebook, Vimeo.
If you want to subscribe and receive GHOST’s newsletter via e-mail leave it here.
Free shipping on all book orders in Portugal.
︎       ︎       ︎